Na weer aardig wat uurtjes ploeteren, maar met gelukkig veel fijne input van collega's, geïnteresseerden en waardevolle feedback van de leeuw op mijn eerste versie, is hier dan ook mijn final quest 3.
Het doet mij beseffen dat wij als school goed bezig zijn, vooral omdat we in al het geweld van toekomstscenario's, onderzoeken en over elkaar buitelende onderwijsgoeroes/liefhebbers/kenners/sceptici onze eigen weg zoeken, onze eigen visie en waarden in het oog te houden en kritisch blijven.
Naam student Anouschka van der Doelen
BeantwoordenVerwijderenNaam beoordelaar (gamemaster) Isabelle
Datum 02-04-2017
De elementen in de SWOT zijn onderscheidend en beschrijving is concreet.
Je hebt in je tabel relevante elementen opgeschreven binnen het gekozen scenario en toegepast op jouw school. In de begeleidende tekst kan ik niet zien of je vanuit de SWOT analyse redeneert, het is één lopend verhaal dat niet is opgedeeld.
In de toelichting is een korte beschrijving van de samenhang tussen de verschillende categorieën van de SWOT opgenomen
Dit is niet het geval.
De SWOT maakt grenzen van de maatschappelijke opdracht van de school zichtbaar
Dit is niet zo duidelijk aanwezig.
De SWOT maakt de consequenties van de voorgestelde ontwikkeling voor de praktijk van de collega’s zichtbaar
Impliciet misschien wel, maar je hebt dit niet duidelijk vanuit het Swot kader benoemd.
Hier zul je nog aandacht aan moeten besteden.
De SWOT biedt uitzicht op richtingen (kansen) om collega’s te ondersteunen bij het realiseren van de voorgestelde ontwikkeling
Bij ‘kansen ‘ staan hier zeker relevante zaken, licht deze binnen het swotkader toe (wel in tekst, maar dan met de juiste kaders erboven).
De toelichting op de SWOT maakt zichtbaar in hoeverre de huidige participatie van de MLI-student in onderwijsinnovatie-trajecten/- platforms een sterkte dan wel zwakte is voor het realiseren van de voorgestelde vernieuwing (hiervoor kun je evt. verwijzen naar de resultaten van de netwerkactiviteit op 15 feb.)
Je benoemt in algemene termen je rol, probeer dit concreter te doen- in acties.
Er is beschreven hoe de peerfeedback is verwerkt
Je hebt collega’s (3) en een extern netwerk persoon gevraagd om feedback.
Aantal XP (max 20)
Ik ken je 11 punten toe voor deze quest. Ik wil wel aan je aangeven dat je nog extra moet investeren in de PI “PI: Je bent in staat de grenzen van de maatschappelijke opdracht van de sector te onderbouwen/ beargumenteren “ zorg ervoor dat je deze PI bijvoorbeeld in een apart blogbericht aandacht geeft en zorg er indien mogelijk ook voor dat dit in je individuele deel van quest 5 aandacht geeft. Dit geldt ook voor de PI ‘PI: Overzien en beoordelen van de consequenties van (voorgestelde) ontwikkelingen voor de (onderwijs)praktijk van collega’s en hen hierin ondersteunen