Gisteren met 7 medestudenten uit het po een empathymap gemaakt van een leerling in het jaar 2030.
Best een uitdaging hoor. Want het verwacht out of the box denken: hoe zijn leerlingen in 2030: wat denken, zien, horen, voelen, doen, zeggen ze dan? Hoe erg zijn leerlingen dan veranderd ten opzichte van nu? Of is met name de omgeving veranderd? Mijn gevoel hierbij was: we verwachten heel veel vooruitstrevende vaardigheden van kinderen: ik mis het kind zijn! En misschien is dat wel de toekomst: een kind dat steeds minder kind is? Is dat erg? Is dat een soort van evolutie? En hoe zal dat dan zijn voor kinderen die niet zo makkelijk mee komen? Heel interessant om daar samen over te denken en praten. Volgens de docenten hadden we nog meer uit de box mogen denken.
2030...dat is nog maar 13 jaar te gaan: zou ons onderwijs zo snel mee kunnen/gaan veranderen? Daar ben ik heel benieuwd naar!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten