Wanneer je zwanger bent, lijkt het alsof je ineens overal zwangere vrouwen. Of wanneer je een nieuwe auto rijdt, zie je ineens overal deze auto rijden...
Nu ik bezig ben met mijn innovatie-analyse en me voor de kennisdialoog heb verdiept in processen rondom innovatie zie ik overal innovatie, zelfs tijdens een dagje Apenheul☺.
Volgens Jeff Gaspersz vindt soortgelijk fenomeen plaats wanneer je werknemers bijvoorbeeld maandelijks de vraag stelt welke kansen tot vernieuwing en verbetering ze de afgelopen tijd hebben opgemerkt, door bijvoorbeeld interactie op de werkvloer, klanten, andere bedrijven. Door deze vraag regelmatig te stellen, zullen werknemers de kansen ook steeds meer zien/opmerken. Hiermee kun je volgens Gaspersz een innovatieve mindset bevorderden je bij werknemers een innovatieve mindset.
Nog meer ideeën voor het creëren van kansen voor meer creativiteit en innovatie in je organisatie vindt je hier op de de site van Jeff Gaspersz.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten